Monday 11 October 2010

Digging for codds Part 5

Inilah sebahagian dari artifak yang saya temui dan belum sempat dibersihkan, saya kurang pasti samaada barangan ini dikategorikan sebagai 'treasure trove'. Mengikut Akta Harta Karun Malaysia "treasure trove" means any money, coin, gold silver, plate, bullion jewellery, precious stones or any object or article of value found in, or in anything affixed to, the soil or the bed of a river or of the sea, the owner of which is unknown or cannot be found, but shall not include any antiquity. Rasanya artifak yang saya temui ini jatuh dalam kategori barangan 'antiquity' atau ada juga sebilangan orang yang memanggilnya sampah sarap :)

Semasa menggali adalah juga penonton yang berhenti untuk melihat kami menggali, terdengar juga kata-kata seperti "Orang-orang KL memang gila!" dan "Mereka mesti dari persatuan sejarah dari KL". Hehehe, macamlah saya tak faham bahasa England :)

8 comments:

MgtBobber said...

Fuh! boleh tahan penemuan kau bro!!

nikths said...

ha ha ha...bro kalau boleh cantumkan balik dengan gam mcm ahli sejarah buat tu.Nak tgk juga rupa bentuk botolnya.

frightrice said...

Mgt, aku rasa ada banyak lagi yang dasat bawah tanah tu :)

frightrice said...

Nikths, mula2 ingat nak cantum la macam 'archeologist' buat tu, itu yang aku simpan semua :) Kalau tengok serpihan jer aku rasa tak kurang dari 5 bijik codd dari botol lain2 kat sini, mungkin lebih.

Blues Riders said...

tahniah bro FR, macam artifak kat candi merbok, macam jumpa tulang dinosour pun ada hehe.. keep going!

frightrice said...

Blues Riders, thank you bro... hehehe :)

Fitri Osman said...

sempoi bro........tabik lu....!!!

frightrice said...

Hehehe, thanks Fitri :)