Thursday 20 May 2010

A visit to an old soda factory

Ada satu cerita yang menarik, pernahkah anda mendengar pengilang ayer lamned menjadi collector ayer lamned? Kelakar, tapi inilah yang sebenarnya terjadi.

Set botol kecik ini adalah kepunyaan dan koleksi peribadi seorang tauke kilang ayer lamned. Bila menyedari botol-botol ini mempunyai value dan nilai sejarah yang tersendiri, tauke ini pun mulalah mengumpulnya. Kalaulah tauke ni awal-awal dah tau hobi ni, macam-macam botol rasanya dah ada sekarang :) Maklumlah sebelum tu pun ramai collector yang dah rembat. Tapi tak mustahil sebab tauke ada satu kilang botol! Kita apa ada?

Bagi yang ada niat untuk membeli, lupakan saja. Tawarlah setinggi mana sekalipun, botol ini strictly for display katanya. Walaupun begitu, nyonya yang baik hati (yang berada di situ) telah memberi saya sebiji botol rare sebagai hadiah untuk dibawa balik. Entah macam mana saya tercium tangan nyonya tu, happy sangat kot! Hehehe.

Sun Registered Trade Mark

3 comments:

en mat said...

ada juga underground collector ayer lamned di sarawak ye. Kalu tgk gambor banyak khazanah botol pendek sarawak dia simpan bro...

MgtBobber said...

Bro FR!! Ni nyonya punya ke lu punya ni??? haaaaa???!!! aku terjah rumah kau kang klam kabut ni kau nak coverr!! hahahahaaa... leleh la botol2 nii bro!! aduii!!

frightrice said...

En Mat, brand yg kita ingat dah complete ada lagi muncul, mcm2 jenis pulak tu!

Hahaha Mgt, meja display aku lebih kurang mcm ni jugak tapi ada safety wire takut botol jatuh, putih mata nanti :)