Wednesday 29 December 2010

Warkah untuk kekanda

Ka-hadapan buat kakanda yang saya hormati, izinkan-lah saya man-jelaskan sa-galanya kepada 'kamu' sa-belum tahun baru 2011 ini dan mungkin juga ada yang ingin tahu :) Berkenaan botol pecah tu saya tak kisahlah botol Abang ke botol siapa, yang penting saya beli secara sah dari Bro ****. Saya tak tau pun botol tu Abang punya sebab 'brother seller' tu tak cakap apa, 'well I can’t blame him', dia pun carik makan. Kalau Abang nakkan 'credit' saya boleh kasi, cakap jer. Besaaarrr nama Abang saya letak nanti, setau saya kalau saya dah beli, itu dah jadi hakmilik saya, suka hatilah saya nak tulis apa. Kalau rasa panjang lebar, pandai sangat atau 'boring' penulisan saya janganlah baca, 'move on'! Berpuluh lagi blog lain yang Abang boleh tenyeh. Kalau saya nak cakap, dalam blog Abang pun ada barang saya tapi takkan saya nak terhegeh-hegeh macam Abang :)

Ini cerita lama tapi dulu Abang pernah cakap saya dengki? Dengki apa tu Bang? Hehe, oi bangunlah wei!!! Kalau ikutkan, semua collector dengki dengan Abang, tak logik la, betul tak? Kadang-kadang saya rasa Abang tak baca balik apa yang Abang sendiri tulis :) Saya masuk blog Abang bukan maknanya saya kena anti terus macam Abang, kalau saya dengki, blog Abang takkan terpampang di list blog saya dari mula sampailah ke hari ni. Dulu saya bangga Abanglah diantara follower saya yang terawal, lepas tu tiba-tiba hilang macam Abang sendiri :) 'Honestly, I have the highest respect for your collection but not necessary for the person', 'so' janganlah perasan dan gah bila saya masuk blog 'kamu'. Gila talak apa semua, mengarutlah tu! Itu bahasa Abang jer tu, itu bukan orang laki bini jer pakai ke? Bila saya kahwin dengan Abang? Kalau nak sambung blog janganlah malu-malu, ini asyik nampak jer kepala lepas tu hilang, lepas tu muncul balik. Macam biskut Oreo’s pula :)


Ada blogger pinggan 'mangkok' ni yang SENANTIASA tak puas ati pun aku letakkan blog dia kat blog 'list' aku, yelah nak tolong 'member'lah katakan, PREE jer aku letak, tak mintak satu sen tapi siap kena seranah, kononnyalah dia dah menang, hehe. Yelah, DIA PUN TAK SURUH AKU LETAK. Agaknya itulah bayaran yang setimpal, sampai sekarang aku pun tak tau apa yang dia sunguh-sungguh tak berapa suka sangat dengan aku, aku tak kacau dia pun :) Kalau jumpa ok jer. Agaknya aku tak beli barang dia kot? Rasanya dia ni pun jenis kes yang tak baca balik apa yang dia sendiri tulis. Suruh orang belajar dan tahu pulak siapa yang celik mata, "ngkau" siapa bai terror sangat? Bawak bertenanglah sikit :)

Silap haribulan tanah yang aku penat gali pun kena mengaku belakang rumah diaorang jugak, macam ni aku kenalah gali kat obersea! :) Nak beli atau 'trade' barang sekarang pun takut, musykil jadi barang dia!!! Silap haribulan macam nak beli ikan koi pulak, ini dari ‘farm’ mana, ini kolam mana punya? Memandai jer cakap tak bernilailah, mahallah, barang aku tak perlulah kau nak nilai-nilai, jaga periuk nasik pinggan mangkok hang sendiri sudahlah. Untuk pengetahuan anda, apa yang anda tulis telah menjadi bahan lawak seantario 'collector' tanahair, buat-buatlah renung balik apa yang anda tulis tu, mungkin 'kebahlolan' yang anda katakan itu sebenarnya anda sendiri. Kasihan saya tengok, saya rasa perasaan rendah diri "kamu" tu harus dikikis. Nak tembak aku? Cubalah tembak pakai pistol kontot hang tu :) Untuk Abang pula, bila nak sambung berbelogging balik? :)

No comments: